03/05/13

(gårdagen)
Jag hade sovmorgon till kl 9 och jobbade endast till kl 12.00. Pojkarna var i skolan så det var bara lillgrabben hemma. Under 20min skickade jag honom 3ggr på time out, han försöker verkligen testa mig, lilla skitunge <3
Men nej, au pair Johanna faller inte för en skvätt tårar, man får inte äta godis när man vill ändå! hehehe
Vid 12 drog jag, Yuly och Maxi till Polaris Mall för en lååång shoppingrunda. Jag har inte vågat kolla upp hur mkt jag gjorde av med faktiskt, men det var över $200 på endast Victorias Secret.
Måste säga att jag blev lite besviken på Forever 21, hittade en grej jag gillade... American Eagle, Charlotte Rousse var däremot bättre. Vi hann inte gå i så många fler affärer, lite besviken på att vi missade Abercrombie & Fitch och Hollister :/ Meeeen vi ska shoppa igen på fredag! Min garderob har redan fördubblat sig sen jag kom hit! Inte för att jag hade mycket kläder med mig, men jag tycker ändå att jag har jobbat på rätt bra haha.
Klockan 9.00pm mötte vi upp 3 andra au pairer, varav två svenskar, på cheesecake factory i Eastmond. Jag tuggade i mig en halv ceasarsallad. Heliga macaroni va stora portionerna var. Tvingade i mig en cheesecake trots art jag var mätt. Vem går till CF utan att äta cheesecake lixom? Tog ett säkert kort och valde en vanlig cheesecake. Nästa gång (för ja det blir definitivt en nästa gång) väljer jag nog något annat, mer spännande. Antagligen blir det bara en cheesecake då, för man blir så himla mätt!
När vi alla ätit upp och gick ut ur resaturangen ser vi att det faller rätt mycket snö ute. Damn. Värdpappan vill inte att vi ska vara ute med bilen då der regnar/snöar mycket eller är dåligt vägunderlag. Men what to do, vi måste hem lixom. Allt gick bra, körde i 35mph hela highwayen för det var riktigt jäkla halt. Irriterade säkert både 20 och 30 amerikanare bakom mig, men vem bryr sig. Hem kom vi levande,mätta och glada. :)
 
Au Pair 2013/2014 | |
Upp