Lägesrapport

Hola! De senaste dagarna har varit fullt ös på, känner inget direkt sug efter att sitta vid datorn alls. 
Så nu när jag ändå sitter här och klappar mig på magen efter att yttligare än gång ätit för mycket av allt
Lördag och Söndag spenderades båda dagarna i parken men barnen. Vädret var underbart! Under söndagen var det vår ute. Inga jackor behövde vi alls, det var alldeles för varmt! Fick ta av mig tjocktröjan efter att ha puttat barnvagnen 3 meter haha!
På söndagskvällen gick vi tjejer (Yuly, Maxie och jag) ut med värdpappans syster som fyllde år i fredags. Hon tog med oss till Cap City, som är en restaurang i downtown. De är väldigt kända för sin meatloaf. Jag valde tyvärr en annan rätt, vilket jag ångrar grovt för den var helt underbart god! Dömätta efter huvudrätten beställde vi in en chokladfondant, en morotskaka och en key lime pie. Pajen och morotskakan fick följa med inte ensa halvt uppätna haha. Grymt gott var det :D
 
Måndag
Jag började inte jobba förän vid 12. Passade på att sova lite extra och tog sedan 40min på crosstrainern + 20min
vikter. Jobbade sedan mellan 12-8pm Lillkillen ville inte ta sin nap men annars så skötte sig alla utomordentligt faktiskt. Yuly var off, men vi klarade oss väldigt bra ändå. Pärlade lite (hehe, ja, jag passar faktiskt 4 killar), byggde fort och körde barndbil. Jag och Maxie käkade sen på kvällen när jag var off upp resten av efterrätten hehe. Svulla!
 
Tisdag
Jag började klockan 7 på morgonen, var så bekväm att jag inte gick upp ur sängen förän 6.50. Väldigt skönt faktiskt. Kidsen har nåt stort test i skolan så idag ville de ha en" healthy breakfast". Skrattade rätt gott, men när de ber om det så gör man såklart som de säger ;) Ägg och bacon fick det bli. Alla åt och var nöjda, så antar att jag gjorde ett godkännt jobb. Hade sedan hela förmiddagen ensam med lillkillen, vi har inte varit helt överrens idag alltså. Bråkat om hurvida man får leka med andra saker innan man städat upp de gamla.När man måste vakna från sin nap, vad som ska ätas, får man slåss, dricka nappflaska trots att man är 2. Listen kan göras lång. Men over all har Vi lekt och haft det bra. Har även tvättat som en tok idag. Förutom alla kläder som tvättas varje dag var det även dags att byta lakan hos alla killarna. 
Tror väl att jag kom upp i 4 fullknökade maskiner. Kommer vara lagom trött på att tvätta när jag kommer hem, haha. Här går maskinen varm, minst 3 maskiner varje dag.
Klockan 5 var jag äntligen off. Sedan dess har jag väl mer eller mindre myst på mitt rum med mitt nya doftljus och svullat lite. Ångest, yep. Vid detta tillfälle sitter jag med en megastor tekopp i knät och väntar på att klockan ska slå 8 så att jag kan gå ner o se det senaste avsnittet av PLL. Såg förut att detta är näst sista på denna säsongen! Spännande!!!



Coldstone last week

 
 
 
Au Pair 2013/2014 | |
Upp