Life is a cup of cake

Au Pair 2013/2014 | |
#1 - - Anna:

Åh vilken god Cup Cake, var den god? :D
Jo tänkte fråga dig, när du flög hur mkt bagage fick du ha med dig då? :) Och vad tog du med dig? har lite smått panik nu för vad man ska ha med sig, får bara ha en väska med 23kg + ett handbagage på 8kg :/ vet inte hur ja ska få plats :/

Svar: Kakan var god, men själva frtostingen smakade inte så mkt :/ Cupcakes ser finare ut än vad det smakar :(Jag hade med mig precis 23kg. Tre par byxor, två linnen, 5 finare "blusar"/skjortor, två jackor, träningskläder (ej skor) ett par skor och såklart underkläder, strumpor. Sen var resten av väskan fyllt med prylar. Presenter, kamera, stativ, mm. Sen hade jag ett par byxor på mig, en tjocktröja, vinterjacka + kängor. Men kan ju säga att jag har inte använt ens hälften av de kläder jag hade med mig. Jag hade iofs turen att kunne åka o shoppa min första hela dag här. Hade jag fått packa om hade jag tagit med mig mer enklare tröjor, som jag kan jobba i. Jag hade inte tagit med mig alla de tjocktröjorna, för jag vet att jag kommer inte använda dem.
Sikta på att packa ner kläder för trainingschool i handbagaget,Ja egentligen allt du ska ha under trainingschool, även viktiga mediciner. Hygienartiklar mm får ju såklart vara i stora väskan, men packa de så högt upp som möjligt så du enkelt kan komma åt dem. Man har under hela veckan tillgång till sin stora resväska och man får även ta med den till rummet. (dock är det 4-6 trappor att ta sig upp igenom). Packa det du tror att du kommer ha användning för. Testa stäng väskan. Väg den. Öppna och ta ut allt. Titta noga och tänk "skulle det vara jordens undergång om jag lämnade detta hemma?". Så gjorde jag och fick rensat ut en hel del. Ändå tog jag med mig för mkt haha!
Johanna Gustafson

#2 - - Anna:

Svar; Okej vad bra tackar så mycket :D Det är bra att få veta vad andra har packat med sig för då kanske man kan packa smart eller om det nu ens går ;) haha ja man tar alltid med sig för mycket kläder :)

Svar: haha, sant, packningen är lite av en mardröm. Packa ner ett helt liv i en väska på 23kg (y)
Johanna Gustafson

Upp