Boston Weekend, Day 1

I Fredags åkte jag och Guisla alltså till Boston. Vi fick skjuts till bussen av Seven, Guislas room mate kl 7.30 på morgonen och sen bar det av. Runt 12 var vi framme i Boston. Vi gick runt en stund i området runt busstationen, vilket var mer eller mindre mitt i staden. Vi åt lunch i en slags hälsoaffär gissar jag, de hade en stor salladsbar med massa gott. Väldigt svårt att hitta här i USA! Eftersom att vi hade våra väskor med oss, vilket var väldigt tugnt att bära på, så bestämde vi oss för att ta en Uber till vårt Hostel. Då det inte var check-in ännu så lämnade vi bara våra väskor där.
 
Vi gick sedan över till Cambridge med målet vid Harvard. Det var en ca 4km promenad dit. På vägen gick vi in i MIT (Massachusetts Institute of Technology). Dessa Universitet är verkligen storslagna! Harvard är helt underbart. Byggnaderna är så fina och hela området är supermysigt. Jag köpte en Harvardtröja så nu kan jag iallafall låssas att mina föräldrar är miljonärer och att jag är supersmart. Vi tog oss en kaffe på ett litet café innan vi promenerade tillbaka till hostellet för att checka in ch göra oss iordning för att äta middag. 
 
Vi hittade en trevlig Indisk inspirerad restaurang som serverade jättegod mat. Efter middagen gick vi tillbaka till Hostellet. Vi hittade ett sällskapsspel som vi började spela. Vi skrattade nog väldigt mycket för efter ett tag kom två killar fram och undrade vad vi höll på med, haha. Dem och deras två vänner joined in och vi spelade någon timme innan vi bestämde oss för att gå till en bar för en öl. Lugn och mysig kväll, somnade runt kl 3. 
 
 
Resor, Utbyte Connecticut 2016 | |
Upp