Sorgens dag

Idag var sorgens dag. Det finns nog ingen på vår planet som missat att Donald Trump vann presidentvalet i USA under natten. Stämningen idag har varit väldigt krystad. Vi har pratat om vår frustration hela dagen, mer eller mindre. Social media är översvämmat med känslor och åsikter om valresultatet. Under min Gender klass så tog vi 30min för att prata av oss också och det var många känslor, även lite tårar från vissa håll. Vi alla visste att vilken kandidat som än vann så skulle det vara kaos idag. Min åsikt är att fel kandidat vann, såklart. Enligt populär-rösterna så skulle Hillary vunnit, men tyvärr så räcker inte det i USA. 
 
Iallafall, här kommer våran livesändning från valet. Det gick helt okej. Vi började träna vid 5.30 och vid 7 började en TV kanal sända live för att kolla så att det fungerade, egentligen skulle vi sända först kl 8. Av någon anledning så bestämde vår professor att vi inte skulle ta rast utan bara köra på. Kul. Det gick sådär. När vår officiella sändning började blev det lite slarvfel, men vi rätade ut det ju mer tid som gick. 
Ännu en gång hade vi en hel del intressanta diskussioner. Tack Mike för att du har så extrema åsikter att professorer drivs galna och börjar skrika på dig. Ritkigt bra TV. Synd att alla skrattar åt dig, inte med dig. Kommer länka till sändningen nedan. 
 
https://livestream.com/wcsulive/events/3518577/videos/141388204


 
Jag är kamerakvinna för den högra sidan. Blev ett slarvfel efter några timmar. Min kamera låste upp sig gradvis under kvällen och vid ett tillfälle så gled den iväg heheh. 
 
01:20:00 och framåt ungefär innehåller intressanta diskussioner. Fortsätt titta förbi 01:45:00. 
02:00:00 mycket bra. 
VIKTIGAST AV ALLT : 02:44:45 , Då ser ni mig framföra mitt och Fairis lilla nyhetsinslag tihihi. 
 
Utbyte Connecticut 2016 | |
Upp